søndag 3. januar 2010

Tilbake til hverdagen

Da er julen over og jeg er tilbake i Tønsberg. Det var deilig å slappe av med brødrene mine. Bare nerde med xbox og drittpreik i 2 uker. Har selvfølgelig trent og holdt diettn ved like. Så formen er fremdeles bra.

Desverre så opplevde jeg og noe trist i julen. Bestemoren min, som har vært syk, gikk bort. Kjempetrist å miste en så fantastisk person midt i julen når man er innstillt på glede og morro. Bestemor var en fantastisk person og jeg kommer til å savne henne. Hun var ikke bare min Bestemor, men alle "unger" som ble kjent med henne kallte henne Bestemor. Hun bodde rett ved en barneskole, og når hun gikk forbi den så ropte alle ungene "Hei Bestemor!". Jeg var heldig og ha henne så lenge i livet mitt.

På lillenyttårsaften ble hun begravet og jeg fikk æren av å bære kisten. Det var en flott seremoni i Fana kirke, og etter begravelsen samlet familien seg og delte tanker, følelser og minner. Jeg syns det er viktig å ta vare på de minnene man har om personene man er glad i, uansett hvor rar de kan være for andre.

Et av minnene mine er fra når jeg var liten. Bestemor hadde en trapp som var trukket med teppe, og vi unger pleide å ake ned den trappen hundre ganger mens vi var der. Så vi reiste alltid hjem med sår bak derfra hehe. Jeg vil alltid bære det minnet med meg og smile når jeg tenker på det.

Ingen kommentarer: