tirsdag 12. januar 2010

Matlaging

Jeg leser rundt litt på div blogger og alle er så flinke med å finne på flotte og gode måltider. Har følt meg litt underlegen, jeg lager sunn mat. Men ikke noe fancy mat som tar seg bra ut på bilder. MEN i dag så fikk jeg et lite positivt kick da jeg så en som var mye værre en meg til matlaging.

På programmet 4 Stjerners Middag på TvNorge så samles "4 stjerner" hver uke for mat og sprell. Hver dag lager en av stjernene mat og de andre kommer hjem til vedkommende, spiser og gir poeng til maten. Vel i dag var det Tommy Sharif som skulle lage mat. Man skulle tro at med alle millionene han har så hadde han spist såpass mye god mat at han hadde litt innsikt i hva som krevdes. Men den gang ei hehe.

Forretten var tomatsuppe med egg. En ganske så enkelt rett som jeg har mestret! Vel, denne karen gjorde ikke bare den småfeilen med at han laget suppen for tynn, men han blandet i alkohol i den. Og for å ikke gjøre noe rett så tok han rå egg med skall opp i suppen, og lot de kokes slik. Jeg trodde jeg skulle dø av latter.

Hovedretten var pølse og potetmos. Han visste ikke hvordan man kokte pølse engang! Og potetmosen ble som mørtel, tung som bly. Jeg har tilogmed klart å lage potetmos ute i skogen *stolt*

Desserten bestod av tress-is..Tress is hehe, fantastisk fantasi på karen. Du kjøper da ikke tress-is når du kan kjøpe Ben & Jerrys!

3 kommentarer:

Cathrine sa...

Ja var noe for deg det eller? Haha

Fytti katta....det var elendig matlaging,er ikke så super flink selv heller. Men prøver meg litt fram av og til. Mektig imponert selv over enkeltes bloggers matlagging og oppskrifter.

Stig sa...

Klart det var noe for meg! Jeg er jo en rumpemann delux. Vent, det kom ut feil :D

Var et par der som får min stamp of approval ja.

Det var hysterisk morsomt. Jeg vet ikke om han gjorde seg til eller om han virkelig er så dårlig. Men jeg lo så jeg fikk vondt i magen hehe.

Cathrine sa...

Ja det tror jeg...fyrn kan vertfall ikke lage mat er nok kona som gjør det ja sikkert derfor han er så elendig....Rumpemannen.....eh....Visnakkes;-)