søndag 18. oktober 2009

Ut på tur, aldri sur!

Før jeg begynner på dagens blogginnlegg så vil jeg gratulere alle de norske utøvrne for et fantastisk flott Nordisk Mesterskap. Vi fikk med oss, som et land, mange medaljer. Spesiellt morsomt syns jeg det er at Kristine Weber tok gull!

I dag så var tanken å reise til Sverige for handling. Men fant ut at det skulle bli Oslotur istedet. Så jeg reiste og trente på ELIXIA Lambertseter. Jeg ble veldig imponert over dette studioet. Det var veldig stort, gikk over 3 etasjer. De hadde et flott kondisjonspark med masse kondisjonsutstyr. Men jeg bruker ikke så mye kondisjonsapparater sammen med styrken, så testet ikke de ut.

Maskinparken var stor og fin. De hadde både ordinære maskiner og hammer apparater. Så det var litt for alle. De hadde og et skikkelig frivektsområde. Med 2 knebøyapparater, benkpress, skråbenk, smith etc. Jeg så ikke hvor tunge manualer de hadde, men de har visst opp til 35kg.

Dette er absolutt et gym jeg anbefaler om du bor i nærheten og ser etter et studio å trene på. Det var sjokkerende hvor mange som var å trente klokken 12 på en søndag. Det er tydlig at jeg aldri har trent på et stort gym før. For det var glatt 100 stykkker som trente der om ikke det var flere. Drop inn prisen på alle studioer er jo hårreisende om dagen, 215kr skulle de ha. Men heldigvis så kjente jeg en av instruktørene som jeg slapp unna med å betale.

En ting jeg reagerte veldig positivt på og var at jeg fikk trene i fred selv om jeg brukte singlet. Jeg kan ikke fordra studioer som har kleskode, men som bare gjelder folk med en viss bygning. Har vært på flere studioer der jeg er blitt bedt om å ta på meg tskjorte istedefor singlet. Mens damer får gå i små stringtopper uten noe kjeft hehe.

På kjøreturen hjem kom jeg over et morsomt program på radioen. Det er jo innsamlingsaksjon i dag, og disse karene hadde funnet en genial måte å samle inn penger på. De spillte irriterende og elendige låter, og sa at når de hadde fått inn 20 000,- så skulle de slutte med det, og spille skikkelig musikk. Så jeg fikk meg en god latter med sanger som Crazy frog og Bailando.



2 kommentarer:

Thale sa...

Har aldri vært og trent på Lambertseter, men har fått det inntrykket du sitter igjen med. Selv er jeg glad i Colosseum, som er det største av Elixiasentrene(om jeg ikke tar helt feil). Jeg stortrives! I tilegg er det fire bøystativ, så det blir ikke så mye kø, selv i rushtiden :)

på elixia tror jeg også de har en ordning med prøvetimer, du må bare ringe på forhånd og spørre :)

Stig sa...

For meg så er det viktigste med et gym at de ikke diskriminerer. Alle må få trene der så lenge de oppfører seg. Om de er små eller store, brei eller smal. Værste jeg vet er gym der de ikke vil ha "båddibildere" fordi det visstnok skremmer andre kunder.

Vi er da akkurat som alle andre, bare litt anderledes bygget :D