onsdag 23. september 2009

Morgenrutiner

Jeg står (desverre) opp 05.45 på hverdager for morgenkardio hehe. Det er tidlig å stå opp, men det er a man har tid. Kjører 30 minutter om gangen Søndag-Fredag. Jeg gjør det både for å stramme litt opp, pluss jeg tror det har en gunstig innvirkning på restitusjonen. Min kardio er lavintensive, dvs 100-120 i puls, så ikke store farten. Pleier å ta 10 minutter på ergometersykkel, 10 minutter på crosstrainer og så 10 minutter på tredemølle med 7% stigning.

Denne uken er det og en såkallt cruising uke på styrketreningen. Dvs jeg reduserer belastningen til 70% av normalt og kjører ikke til failure. Bare får litt blodsirkulasjon og pump. Dette er noe man gjør hver 6-12 uke om man trener DC slik som jeg gjør. Hensikten er å gi restitusjon og forhindre overtrening. Det er deilig med slike rolige økter og, kjenner stor forskjell på energimengden resten av uken. Kosten forblir den samme selv om treningen er roligere.

Ingen kommentarer: